Hållbart företagande avgör verksamhetens överlevnad. Men att ställa om öppnar även för nya affärsmöjligheter. I oktober 2022 bjöds jag in till Företagarna för att på deras mötesplats Digitala Mötesrum berätta mer om hur man som företagare med hjälp av Agenda 2030 och de globala målen kan ställa in riktningen för sitt hållbarhetsarbete, utforska okända kundbehov, hitta fler kundgrupper och skapa nya affärsmöjligheter.

Här berättar jag mer om hur företag kan ta stegen för att:

  • Analysera värdekedjans positiva och negativa påverkan
  • Hitta fokus och inriktning för hållbarhetsarbetet
  • Identifiera ert syfte och de mervärden ni kan skapa
  • Bygga relationer och börja bidra till samhällsnytta
  • Utforska dolda kundbehov för nya affärsmöjligheter
  • Kommunicera ert hållbarhetsabete

Några reflektioner…

”Jättebra presentation. Mycket jag inte visste.”

”Att hitta en annan ingång till hållbarhetsfrågan tycker jag du får fram på ett bra sätt.”

”Kul med delad kundnytta! Mycket exempel, lugnt tempo, trovärdigt.”

Se föreläsningen (ca 35 min plus lite för och eftersnack)

Nyfiken på affärsmöjligheterna med hållbart företagande? Då kan du boka en kostnadsfri introduktion för tips och inspiration.

Stort tack till…