Tips & Texter om hållbart företagande och hållbart berättande.
Vad är småföretagens största utmaning med hållbarhetsarbetet?
Det har nu gått fyra år sedan vi tog emot diplomet i Breakit Impact Challenge 2019. Då hade vi genomgått de fem grundläggande stegen för en klimatsmart verksamhet. Men det var bara början på en lång resa. Sedan dess har vi fortsatt att ta nya steg - både för att...
Kan vi välja när framtiden börjar?
Många upplever att vi just nu tycks leva i en period av stor osäkerhet. Men så är det egentligen hela tiden. För det finns bara en sak vi alltid kan vara helt säkra på: ingenting varar därför att allting ständigt förändras. I osäkra tider växer också behovet att kunna...
Vad världen behöver nu är mer flyt
Alla går vi och längtar efter våren medan dåliga nyheter fortsätter att skölja över oss. Men likt vågorna behöver vi vara i ständig rörelse för att lära nytt och kunna hitta lösningar. Pandemin tvingade oss alla att stanna upp, tänka till och ställa om. Häromåret...
You snooze, you lose. Time to change.
Medan Kronos är kvantitativ tid står Kairos för det där rätta ögonblicket att se möjligheter. Företag med förmåga till förändring är framtidens vinnare.
Företagare har inte råd att vänta på en idé vars tid är mogen
Det sägs att innan man drar igång idéarbetet för att utveckla en produkt måste man först skriva en långsiktig affärsplan. Men i en ständigt föränderlig värld kan vinden vända snabbt. Då är ett sådant dokument inte längre ett tillräckligt smidigt arbetsverktyg. För hur...
Få tips och inspiration kring hållbart företagande och hållbart berättande.
Här finns även exempel på svenska och engelska texter för olika kommunikationsuppdrag.
Utvalda TISDAGAR håller jag ett lunchwebinar där jag bjuder in specialister inom olika områden. Vi delar med oss av strategier kring hållbart företagande, bjuder på idéer, inspiration och goda råd om hur du på olika sätt integrerar hållbarhet i ditt företag. Så det här vill du inte missa!
Läs nyhetsbrev om hållbart företagande
Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i nyhetsbrevet!