Tips & Tankar
Inspiration för företagets kommunikation
Alla företag vinner på hållbarhetsarbete
Små och medelstora företag borde rapportera sitt hållbarhetsarbete. Inte bara för planetens överlevnad utan också för den egna verksamhetens framtid. Det blir allt viktigare att visa vad företaget står för och att kommunicera hur verksamheten aktivt bidrar till en bättre värld.

Affischen är vår äldsta reklamkanal
Trots radio, TV, film, webben och sociala medier är reklamaffischen fortfarande en viktig del av mediemixen. I dagarna är det 96 år sedan en folkomröstning genomfördes där budskapen i affischerna avgjorde resultatet.

Varför du ska använda scarf på jobbet
Hög transparens, rak kommunikation och tydliga förväntningar får medarbetarna att känna sig inkluderade när förändringens vindar blåser. Scarf heter modellen.

3 steg för att komma igång med innehållsarbetet
Innehållsmarknadsföring är kommunikation på mottagarnas villkor. Innehållsarbetet inleds med 3 steg: Definiera målgrupper, samla in material och planera produktionen.

Innehållskalendern underlättar publicering av content
Innehållsmarknadsföring är ett arbetssätt som kräver både kreativitet och uthållighet. En innehållskalender skapar struktur och översikt och underlättar långsiktig planering, produktion och publicering av innehåll.

Hur du får budskapet att harmoniera på andra språk
Att bygga kundrelationer på andra språk kräver extra omsorg när marknadsföringstexter översätts. 5 tips på hur du får budskapet att harmoniera på sitt nya språk.

Tänk som en publicist när ni producerar innehåll
Som producent av innehåll har företaget tagit steget och blivit publicist. Då gäller det att fokusera på tre saker – kvalitet, format och spridning.

Alla tilltalas av personliga bilder och intressanta berättelser
Personliga bilder och intressanta kundcase är lätta att sprida och dela vidare i olika kanaler. Det väcker nyfikenhet under köpresan och stärker kundrelationerna.

Kanalisera kreativiteten!
För att nå fram måste företag fundera över hur man pratar, vem man pratar med, var man pratar och vad man pratar om. Det kräver kreativitet och rätt kanal.

7K som stärker kunskapsföretagets konkurrenskraft
Allt inom B2B handlar om att kunna lösa komplexa problem åt kunderna. För kunskapsföretaget är det medarbetarnas kompetens som vinner kundernas förtroende.